söndag 19 juni 2011

En söndag utan bakisångest

Ja jävlar i min lilla låda vilken bra söndag detta ska bli. Jag och Beate (de enda au pair-svennarna kvar i Weybridge, hon drar till Svedala igen i slutet av juli *gjåtej*) ska till London och jag ska tvinga henne ta massa turistbilder på mig. Ååh tycker att det ska bli så spännande, jag kommer känna mig som en liten lantisflicka med rutig klänning och flätor i håret som kommer till den nya stora staden.

Det är ju dock kul som omväxling, med tanke på att jag alltid känner mig störst, bäst och vackrast när jag kommer till andra städer utanför Stockholm. Ja, alltid ni vet väl om det där med att att stockholmare är bättre än alla andra? Därför känner jag så.

Men idag. Idag är det London som är bättre än mig. Och det pirrar till lite i mig av tanken.

Samtidigt som det gör mig pissed off.


Jonna - Med överlägsen Stockholmsmin och bling bling på fingret samtidigt som hon ber en tyst bön om att ej bli rånad på sina 20 pund idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar