lördag 23 juli 2011

Emotionell dag

Hej från hon som fortfarande hatar att blogga.

Idag är det lördagen den 23 juli och härmed är jag ledig till och med den 8 augusti. Känns skönt. Men konstigt. Idag känns det mest konstigt, jag är lite ledsen idag tror jag. Jag är trött och fylld med känslor. Då blir jag konstig. Som den här dagen. Tänker på alla orättvisor i världen och vill bara hjälpa och göra världen till en bättre plats. Men var ska man börja? Det kommer aldrig ta slut. Det kommer alltid finnas krig, orättvisor och elände. Vad kan en liten tjej från Tumba göra åt saken.

Men jag vill ändå.

Just nu ska jag dock fokusera på det positiva i livet, för att inte låta dagen förstöras helt.

  • Mina fina vänner hemma i Sverige. Gud vad jag saknar dem just idag. Vanligtvis saknar jag dem bara lite, men nu känns det som att jag verkligen verkligen verkligen saknar dem och vill träffa dem och kramas jättejättemycket. Blir tårögd när jag skriver det här för att jag saknar dem så mycket. Speciellt en person som är ledsen vill jag träffa och krama jättejättemycket. Men för att fokusera på det positiva och inte negativa. Vilken tur att jag har dem. För även om jag är borta från hemma i ett år kommer de alltid att finnas kvar. Och hur bra är det inte med såna vänner? De bästa vännerna i världen.
  • Att Denises treåriga systerson Mikael säger: "Jag älskar Jonna, men hon bor jättelångt bort så jag måste skrika JÄTTEHÖGT" angående att han måste prata högt och nära datorn när jag och Denise pratar på Skype. Finare kille är svårt att hitta.
  • Människorna jag lär känna här. Blir ibland helt stunned av tanken på att ödet förde oss samman. Är så glad över att träffa alla nya människor, och jag hoppas vi är vänner för livet.
  • Billigt vin på Percy Lambert. Jag älskar vin. Helt enkelt.

Sådärja! Nu känner jag mig lite lite lite bättre. Finns fina saker i en värld av hemskheter också. Gäller bara att fokusera på det.

Kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar